מהו ייעוץ שינה?


הורים רבים פונים אליי לאחר שהם חושבים להתייעץ בנושא השינה כבר זמן רב אך מפחדים שייעוץ השינה יכלול הרבה בכי והשארת הילד לבד בחדרו תוך כדי שהוא זועק לעזרה.


הפחד של ההורים מפני שינוי הרגלי שינה וייעוץ שינה נובע מתוך חוסר ידע ואמונה כי כל ייעוצי השינה עובדים בשיטת הבכי או בשפה המקצועית "שיטת ה-5 דקות" שבה נותנים לילד לבכות ונכנסים לחדר לאחר 5 דקות להרגיע אותו ושוב יוצאים מהחדר והפעם ל 10 דקות וכך מגדילים את זמן השהייה מחוץ לחדר.

אני אישית איני מאמינה בדרך זו גם כאמא וגם כאשת חינוך ואף מתנגדת לתהליכים שנעשים כך.


הילד או התינוק אשר גם כך חסר ביטחון וחושש להישאר לבד בחדרו, זקוק לנו ההורים על מנת שנלמד אותו שהוא יכול, שהוא מסוגל להירדם בצורה עצמאית, שנהיה שם בתהליך וניתן לו את הזמן הדרוש לו כדי להסתגל להרגלי השינה החדשים.


מן הסתם זה לא עובד כקסם וברוב המקרים לוקח לילד כמה ימים עד שהוא מתחיל להסתגל להרגלים החדשים, אך יותר חשוב מכמה זמן זה לוקח, הוא הביטחון שיש לילד בתוך התהליך ומהי תחושתם של ההורים לגבי הדרך שבה נוקטים על מנת ללמד את ילדם להירדם באופן עצמאי.

כיועצת שינה מומחית לגיל הרך חשוב לי להתאים את השיטה לילד ולהוריו. ישנם ילדים שצריכים יותר זמן, יותר נוכחות של הוריהם וישנם ילדים שזקוקים לכך פחות.


אני נפגשת עם ההורים בביתם לשיחה של שעה וחצי עד שעתיים, שבה אני מכירה את הקול ההורי ואת הגישה החינוכית של אותם הורים. לאחר מכן ובאותה פגישה אני מגבשת את הדרך הנכונה עבור אותם הורים ומשתדלת שהתהליך יכלול מינימום בכי ותסכול ומקסימום של תחושת העצמה עבור הילד וחיזוקו לאורך כל הדרך.

בייעוצי השינה אני פוגשת משפחות מגוונות, גישות הוריות שונות ובקשות רבות של הורים שזה יעשה בדרך שתתחשב גם בילד וגם בהורים. אני מתאימה את הדרך לכל משפחה על פי יכולותיה ודואגת ללוות את אותם הורים באופן יומיומי על מנת לעקוב ולהדריך אותם בצורה המיטבית עד להגעת התוצאה המיוחלת – הירדמות עצמאית של הילד ושינה רציפה למשך כל הלילה.

#יועצתשינה

חיפוש לפי תגיות

No tags yet.

ארכיון מאמרים

מאמרים אחרונים

מאמרים מומלצים

חזרה לכל המאמרים

Tel:

© 2016 כל הזכויות שמורות לבעלי האתר

הורות בתבונה גם בפייסבוק

מאמרים מומלצים